PODCAST: HOW JADE VALLEJO SURVIVED FROM ABUSE?
Scene 1 – The Interview
(Stage: Two chairs facing each other. Jade sits quietly. Interviewer holds a notebook or
microphone. Soft lighting.)
DRAFT SCENE: NEWS ABOUT WOMEN BEING ABUSED
Interviewer:
Hello, everyone, welcome sa atong podcast. Ug makauban nato karon si Jade Vallejo, usa ka
survivor sa pang-abuso. Thank you for being here today Jade. Are you now ready to tell us your
story?
Interviewer:
Sakto kayo ni nga topic ba kay karong bulana gina-celebrate nato ang atong mga kababaihan.
Kani nga topic mag serve o mag stand, o mahimog tingog sa uban kababaihan especially
katong mga naka experience na ug pang abuso ug nagahatag pud kinig awareness para sa
tanan. So Jade? Ready?
Jade:
(takes a deep breath)
Yes. I’m ready.
Interviewer:
Can you tell us how everything started? Kanus-a ni gasugod o unsa pa?
Jade:
Well, It started like a normal love story—where everything feels like a fairy tale jud. At least,
that’s what I thought. (small smile—not reaching the eyes)
(Lights dim slightly.)
Scene 2 – The Beginning
(Stage: Jade and Mark together. Mark acts sweet and charming.)
Jade (VO):
When I first met Mark, but-an gyud siya, kataw-anan, ug labaw sa tanan naa puy nawng. He
made me feel special to the point na dili nako kaya na mangita pag uban kay naa na saiya
tanan.
Mark:
Gwapa kayo ka dira Jade. Swerteha jud nako sa imoha oy. (nag picture2)
(Sweet scene .)
Jade(VO):
I believed him. I thought he truly loved me.
Jade: (VO):
After some time, we decided to live together. Gipaila-ila nako siya sa akong ginikanan and after
pila ka months gi dayon na jud namo ang plano na mag apartment mi or mag renta para
makauban namo ang usag-usa. I thought it was the start of a beautiful future. Pero…
(Lights change slightly to show time passing.)
Scene 3 – The Control
(Mark’s tone becomes more serious.)
Mark:
Unsa mana imong sout?! Mura man kag boring ana oy!
Jade:
Oh…kuan—
Mark:
Ug unsa mana imohang gipamalit?! Gasayang-sayang raman kag kwarta!
Jade (to audience):
At first, I thought he was just giving advice. But slowly, he started controlling everything.
(Jade nag-ilis, palakaw)
Mark:
Oh aha na pud ka?! Puyo diri, ayaw ug lakaw.
Jade:
Kailangan nako mo adto sa eskwelahan kay naa mi buhaton project—
Mark:
Dili.
(Jade lowers her head.)
Jade:
Hello bes? Dili ko ka adto oy, sakit kayo akong pus-on, pwede ako na lang mag edit? (nagpigil
ug luha)
Jade (to audience):
I felt like I needed permission just to live my life.
Scene 4 – The Violence
(Lights darker. Mark becomes aggressive.)
(Mark pretends to slam something or shout.)
Mark:
Why can’t you do anything right?!
Jade:
And sometimes… he hurt me.
(Pause for seriousness.)
Jade:
But after every fight, he apologized.
Mark:
Sorry Jade….pasaylo-a ko promise dili na ma usab mag bag-o nako. (pleaded while crying)
Jade:
And every time… I believed him. Ikapila pud ko niya na pasakitan. Nasagpaan, nasumbagan,
nalaparohan…
Mark:
Grabe? Wala pa ka kaluto? Unsa maning bayhana ni oy! Layas diri bi! May pa man ang uyab ni
Mav sa imoha oy! May pag kato akong gi-uyab.
Scene 6–
Jade:
Babe, naa mi amotan para sa thesis ba kanang naa kay–
Mark:
Kakita ka nga ga inom mi diri? Wala man kay Batasan oy! Pahawa diri bi!
(Jade dragged by Mark)
Scene 5 – Isolation
(Jade stands alone. Isolated and sad)
Jade:
Layo ko sa akong pamilya ug amigo, and I felt so lonely and hopeless…
Jade:
Like I had no way out…
Scene 6 – A New Opportunity
(Lights [Link].)
Jade:
One day.., ni undang kog eskwela para mag trabaho, kay mas kailangan namo ug kwarta.
Mag uyab/amo 1:
Hi Jade! Welcome sa team!
Mag uyab 2:
Maayo kay naabot ka diri! Dili ka magmahay, daghan ka ug matun-an! Right love?
Mag uyab 1:
Yes! Maong ayaw ka ulaw sa amo ha! Ayaw rana tagda si kuan kay tabian jud na siya
HAHAHA.
Mag uyab 2:
Kabalo ba ka Jade, mag 10 years na pud mi ana niya, sukad high school pa lang na siya sigeg
papansin sa ako HAHAHAH nakaremember gani ko atong naka uyab na siya ug lain na realize
pud nako nga gusto diay nako siya, mao to ako n apud nagpapansin sa iyaha HAHAHA.
Jade:
Sana all… pag mag-away mo sir? Kanang…Dili…pud ka niya sumbagon?
Mag-uyab 2:
Hoy! Simbako! Dili oy! Kabalo baka na pag mag-away mi dili jud na siya matulog nga dili mi
ayos?! Maskig akoy nakasala Jade siya jud na mag sorry, tas naa panay bulak ug donuts na
favorite nako HAHAHA.
Jade (to audience):
For the first time in a long time, people treated me with kindness. Na-realize pud nako habang
ga lantaw sa akong mga boss…na do you still call this love pa ba?
Mag uyab 1:
Great job today, Jade! Aha man ka Jade para ma hatod nalang pud ka namo?
Jade:
Ayaw na sir oy! Kaulaw! Sundoun pud ko sa akong uyab ron….(VO: Unta)
Mag uyab 2:
See you toms Jadeyyy!
Jade:
Being around them helped me remember something important.
(pause)
There were better people in the world.
Jade: at home
Pero permi pud ipahinumdom sa ato ang kasakit…(Mark playing scatter, while nag-inom, ug
sigarilyo)
Scene 7 – Asking for Help
(Friend Lina enters.)
Lina:
Na unsa ka bes? Nganong ga mug-ot mana ang nawng?
Jade:
(hesitant)
Naa koy iingon ba…
(Pause while Jade gathers courage.)
Jade:
Mark has been hurting me. Gina dapatan ko niya. He’s controlling me. Tanan gusto nako dili
mabuhat kay masuko siya. Pati sa out, sa paliton nako, ug maskig sa eskwelahan. Sakit pud sa
part na niundang lagi siyag eskwela pero wala man pud nag trabaho…tas akong sweldo…
mahurot niyag inom, scatter, sigarilyo…(crying)
Jade: VO
Giingon pa nako tanan kay Lina ang mga panghitabo sugod sa sinugdanan.
Lina:
(gently)
Jade… you deserve so much better than this.
Jade (to audience):
Those words stayed in my mind.
Maybe… she was right.
Scene 8 – The Escape
(Dim lights. Jade slowly packs an imaginary bag.)
Jade:
My hands were shaking. I was scared he would wake up.
(Jade quietly walks toward stage exit.)
VO: Kailangan ko ni.
(She pauses and looks back once.)
Then… I walked out.
And I never went back.
Scene 9 – Healing
(Counselor sits with Jade.)
Counselor:
You are safe now. Healing will take time, but you are strong.
Jade:
Talking about my experience helped me slowly rebuild my life.
Jade:
With support from my friends and counseling, I began to heal.
I surrounded my self with the great people I have. I left no Mark in my world to enter again. I
totally closed the door that once opened for him. And my storm has finally calmed…
Scene 10 – Back to the Interview (Present Time)
(Lights return to the interview setting.)
Interviewer:
Looking back now, unsa ang imohang maingon sa mga naminaw ug nag tan-aw sa ato karon
na parehas nimo naka experience ug ing ana?
Jade:
I would tell them this.
(Jade stands and faces the audience directly.)
No one deserves to live in fear.
If someone hurts you again and again, that is not love.
The bravest thing you can do is ask for help.
Leaving was the hardest decision I ever made.
But it was also the best.
Today, I am stronger.
Today, I am free.
My name is Jade.
And this is my story.
(Lights fade.)