0% menganggap dokumen ini bermanfaat (0 suara)
45 tayangan11 halaman

Pemahaman dan Strategi TBST Trading

Dokumen ini menjelaskan tentang strategi trading menggunakan konsep TBST (Trade Bank Smart Trade) dan Zon A. Trader dianjurkan untuk melakukan entry berdasarkan pergerakan candle H1 dan waktu tertentu, dengan pengaturan TP dan SL yang spesifik. Pemahaman tentang daily high dan low serta latihan menggambar pergerakan pasar juga ditekankan untuk meningkatkan kemampuan trading.

Diunggah oleh

galm3.bigforest
Hak Cipta
© All Rights Reserved
Kami menangani hak cipta konten dengan serius. Jika Anda merasa konten ini milik Anda, ajukan klaim di sini.
Format Tersedia
Unduh sebagai PDF, TXT atau baca online di Scribd
0% menganggap dokumen ini bermanfaat (0 suara)
45 tayangan11 halaman

Pemahaman dan Strategi TBST Trading

Dokumen ini menjelaskan tentang strategi trading menggunakan konsep TBST (Trade Bank Smart Trade) dan Zon A. Trader dianjurkan untuk melakukan entry berdasarkan pergerakan candle H1 dan waktu tertentu, dengan pengaturan TP dan SL yang spesifik. Pemahaman tentang daily high dan low serta latihan menggambar pergerakan pasar juga ditekankan untuk meningkatkan kemampuan trading.

Diunggah oleh

galm3.bigforest
Hak Cipta
© All Rights Reserved
Kami menangani hak cipta konten dengan serius. Jika Anda merasa konten ini milik Anda, ajukan klaim di sini.
Format Tersedia
Unduh sebagai PDF, TXT atau baca online di Scribd

TBST

Apa tu TBST?

TB=trade bank (candle h1 size 32 pips...bermakna bank sedang melabur)

ST=smart trade

Smart trade kefahaman bentuk2 market spt menaik atau menurun utk suatu2 hari tertentu

Kaedah apa diguna?

Zon a

Zon a tu bagaimana?

Candle jam 8 pagi yg close 9 pagi -> tandakan garis horizontal hi dan low

Contoh
Bagaimana nk trade/entry?

Bila candle h1 break dan open atas zon a kita buy

Bila candle h1 break dan open low zon a kita sell

Syarat utama utk entry?

Tunggu selepas jam 3 keatas jika mana2 candle h1 break low atau hi zon kita boleh entry buy atau
sell..trade hingga 5 pagi esoknya

Bila buy: set TP 10 hingga 15 pips dan SL 5 pips bawah zon a

Bila sell: set TP 10 hingga 15 pips dan SL 5 pips di atas zon a

Kefahaman zon a...bagaimana pemahaman dimaksudkan?

Zon a= sbg pusat magnet yg menolak price keluar dan juga menarik price masuk ke dalam zon a

Bagaimana nak tau keluar masuk?

Keluar bila masa market aktif dr jam 3 hingga 6 petang dan 8 mlm hingga 11 mlm

Masuk balik bila masa market brehat mkn tghari antara jam 6 7 petang dan 11 12 malam

Contoh zon a sbg magnet


Bila tuan entry selepas 3 ptg..boleh trade smpi jam 6

Bila tuan emtry lps jam 8 mlm...boleh trade smpi jam 11 mlm

6 7 petang dan 11 12 mlm adalah reversal time/sideway

Bermaksud bukan kita terkocoh2 nk entry lps jam 3 ptg

Pemahaman hh1 line

Apa itu hh1 line?

Hh1 line ialah hi dan low candle daily smlm

Bagaimana nk tanda?

Buka timeframe daily, tgk candle kelmarin dan tandakan hi dan low
Contoh hh1 line
Pemahaman line hh1

Keluar dr daily hi atau daily low

ATAU

masuk ke dalam dr daily hi atau masuk ke dalam dr daily low

Contoh pemahaman

Pemahaman price keluar masuk dr daily hi atau low semlm


Pemahaman daily low hi ni sbg general sj...kita dpt baca market nk masuk atau keluar...dgn syarat dikuat
kan dgn zon a

Zon a= candle h1 8 pagi hari semasa

Daily hi low= candle D1 smlm

Trade kefahaman

Trade kefahaman J...trade kefahaman n

Contoh
Bagaimana melatih minda utk tkJ dan tkN?

Jika candle h1 break hi zon a...price akan cenderung buat bentuk J

Jika candle h1 break low zon a...price akan cenderung buat bentuk N

Tkj= trade kefahaman j

Utk memahir lagi pemahaman tkj dan tkn tuan2 perlu buat latihab melukis market2 yg lps..maksud
tuan2 cari pair yg nk dikaji..cth pair eu...tuan2 lukis balik candle dr jam 5 pagi hingga 5 pagi
esoknya..bermakna tuan2 perlu lukis 24 candle h1 di kertas A4

Praktis terbaik

Tunggu jam 3 petang

Jika candle h1 break dan open di atas zon a kita buy

Jika candle h1 break dan open di bawah zon a kita sell

Faktor trade terbaik:

[Link] jam 2 ptg sudah break dan open dimana2 low atau hi jam 3 boleh entry trus....perlu tgk faktor
daily hi dan low kelmarin jika berdekatan dgn zon a perlu berhati

[Link] jam 3 ptg baru break dan open dimana2 zon a...tunggu sampai candle jam 4 terbentuk bull atau
bear candle baru entry jam 430 ptg atau 5 ptg....harus juga ambil kira hi dan low daily kelmarin jika
berdekatan dgn zon a perlu berhati2

[Link] pagi sekitar jam 9 sudah break dan tranding 40 hingga 50 pips bermakna trade jam 3
terbatal..tunggu saja jam 8 mlm utk trade sesi us

[Link] pagi2 jam 9 smpi 11 pagi dah break lebih 30 40 50 pips...trade jam 3 ptg batal
[Link] zon a berdekatan dgn hi low smlm hati2...price cenderung tingtong dlm kawasan ni...biasa jam 3
ptg smpi 5 ptg...yg terbaik set TP 15 pips cukup

Pair sy cadangkan

[Link],xxxUSD

[Link],xxxEUR

[Link],xxxGBP

Anda mungkin juga menyukai